Halaman

♥ FOLLOW ME HERE ♥

Rabu, 27 Mac 2013

TAHUKAH Kamu Perbezaan Erti Cinta, Sayang, Minat dan Suka ?

CINTA : Kamu memang mengharapkan si dia menjadi milikmu. Segala apa yang kamu lakukan, kalau boleh segalanya ingin si dia tahu. Begitu juga dengan perasaannya, jika boleh memang tidak mahu sakiti langsung. Ringkasnya, apa sahaja perihal si dia, memang kamu ingin tampil terbaik di hadapannya dan jika sehari tidak berhubung dengannya, bagai tidak lengkap pula rutinmu pada hari itu.

SAYANG : Ia tampak serupa dengan perasaan cinta. Namun bezanya, bagi orang yang kita hanya sayang ini adalah kita memerlukan si dia untuk menjadi pendengar setia untuk bagi segala rahsia dan kisah duka yang kamu alami. Dalam erti kata lain, sayang ini ditujukan kepada seseorang yang sanggup melenyapkan masa santainya untuk mendengar segala keluhan dan masalahmu yang memeningkan kepala itu. Selalunya, individu untuk ciri ini adalah di kalangan teman karib kamu sama ada lelaki mahupun perempuan.

SUKA : Adalah ciri yang berjaya membuat dirimu terhibur saat berkawan dengannya dan si dia adalah dalam kalangan rakan sekerja mahupun kuliahmu. Tetapi tahap kerinduanmu terhadap si dia tidaklah sama seperti merindui cinta hatimu. Cuma jika dikenangkan untuk seketika, kamu pasti merindui untuk bergelak ketawa bersama mereka ini.

MINAT : Selalunya ada sesuatu pada dirinya yang menarik hati kamu unutk mendekatinya. Perasaan jarak jauh itu sama seperti kamu meminati selebriti pujaan yang mana kamu meminati gaya, rupa mahupun lakonan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda mahu komen ? Komen di sini.. Ila sedia menerima komen anda.. Terima kasih =)